الرحیل

من ممکن است نتوانم تاریکی را از میان ببرم ولی با روشنایی شمعی کوچک فرق بین ظلمت و نور و حق و باطل را نشان می دهم و کسی که به دنبال نور است این نور هر چقدر که کوچک باشد در قلب او بزرگ خواهد بود. استاد شهیدم، دکتر مصطفی چمران

الرحیل

من ممکن است نتوانم تاریکی را از میان ببرم ولی با روشنایی شمعی کوچک فرق بین ظلمت و نور و حق و باطل را نشان می دهم و کسی که به دنبال نور است این نور هر چقدر که کوچک باشد در قلب او بزرگ خواهد بود. استاد شهیدم، دکتر مصطفی چمران

بسم الله الرحمن الرحیم


سال گذشته که در جریان برگزاری محافلی فکری فرهنگی کار ارسال پیام به اساتید دانشگاه و دعوت اینترنتی آنها به من سپرده شده بود ؛ این شانس را داشتم تا مشاهدات جالبی را بدست آوردم. از میان ایمیل های ارسالی به آدرس ایمیل دانشگاهی اساتید حدود پنج درصد از کل افراد به ایمیل ها پاسخ دادند و حتی بسیاری از آنها هنگام تماس چند باره در دفترکارشان حضور نداشتند. 

بهمن ماه بود که به کمک یکی از دوستان شتافتیم تا برای امر تحقیق و پژوهش کار اقتباس سینمایی اش ایمیلی را به چند استاد دانشگاه خارجی ارسال کند. من که امیدی به دریافت پاسخ نداشتم اما در کمال تعجب دیدیم این عزیزان کمتر از 24 ساعت به پیام ها پاسخ بسیار مناسب و جامع دادند.

مدتی است که بخاطر کارم درباره ی نگاه های گوناگون در مبحث تمدن اسلامی و تمدن سازی اسلامی پژوهش میکنم. در اثنی کار به این نتیجه رسیدیم که باید با اساتید بزرگی چون سید حسین نصر مکاتبه کنیم. با خودم فکر می کردم که شاید این مکاتبه جوابی در بر نداشته باشد. اما اشتباه می کردم. من به ایمیل دانشگاهی پرفسور نصر پیام فرستادم و ایشان با وجود مشغله ای که دارند بعد از چند روز نامه ای سراسر احترام و  محبت توآم با راهنمایی خوب برایم ارسال کردند. شیوه ی ارسال نامه نیز بسیار جالب بود. ایشان با خودکار روی برگه ای نامه را نوشته بودند و منشی شان اسکن شده ی نامه را برایم ارسال کرده بود.

شاید سرعت پاسخ دادن  و نحوه پاسخ دادن اساتید دانشگاه به ایمیل دانشگاهی شان یا اصلا اصل پاسخ دادن به ایمیل دانشگاهی شاخص کاملی برای نشان دادن پویایی اساتید دانشگاه و میزان توجه شان به استفاده از ابزار های الکترونیکی که دانشگاه در اختیارشان قرار داده  نباشد، اما حتما شاخص قابل تاملی است..

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۷
مهرناز ..

نظرات  (۵)

۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۶ زهرا صالحی‌نیا
سلام خوش اومدی
خوب شد که اومدی اینجا
پاسخ:
سلااام :) آری ممنون
سلام. تبریک بابت خونه جدید :-)
مسأله، مسأله وجدانه.
برای من بر عکسش اتفاق افتاده خانوم گلچین فر!
برای یکی از استادای ایرانی مذهبی خیلی باحال برکلی کالیفرنیا (که بچه ها میگفتن تو هیئت هفتگی شیعه های ایران شرکت میکنه) ایمیل زدم و ازش خواستم تو یه زمینه ای به مملکتش کمک کنه، اصلا آدم حسابمون نکرد.
برعکس، خیلی از استادای دانشگا صنعتی خودمون ک چن سال پیش باهاشون رابطه صرفا دانشجو- استادی داشتم، همین الان اگه سوالی داشته باشم جواب ایمیلمو میدن... حتی شده من بعد سه سال و بدون هماهنگی قبلی رفتم تو اتاق یکیشون و ازش سوال کردم و اون استاد بزرگوار بیش از ده دقیقه برای من وقت گذاشته و یه سری پیشنهاد عالی داده...
و جالبه بگم ک دستم ب یکی از مسئولین نمیرسید. نامه زدم و دادم به پدر مهندسی سطح ایران. ایشون در کمال تواضع صحبت منو به گوش اون مسئول رسوندن و بابت همین موضوع یه رابطه ای با بنده پیدا کردن ک من بهش افتخار میکنم.
کلا نمیشه بگیم این طرفیا مسئولیت پذیر نیستن و اون طرفیا خیلی خوفن. انقدری ک بعضی از اون طرفیا از ترس تحریم و این حرفا به ما خیانت کردن و پاسخگو نبودن، استادای خودمون خیلی با روی گشاده تحویلمون گرفتن.
++ مسأله، مسأله وجدان و مسئولیت پذیری آدماست... و البته این نوع حرکات آدما یه نوع درسه برای من و شما ک بعدا با آدما رفتار چمران گونه تر داشته باشیم
پاسخ:
سلام.
کلا استاد به استاد متفاوته درسته. اما درصد پاسخگویی اساتید داخلی با ایمیل دانشگاهی شون حداقل تو دانشگاه هایی که من باهاشون درارتباط بودم خیلی کم بوده.

درس گرفتن از رفتار آدم ها ... خیلی خوبه. ممنون
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۰۷ مهدی حسینی
سلام علیکم
یه پیام خصوصی فرستادم خدمتتون
خواستم ببینم دریافت شد؟
پاسخ:
سلام. بله. اطلاعات تماسشون رو بدین بررسی میکنیم ممنون
سلام و رحمة الله
(موسیقی وبلاگ قبل را استفاده کنید)
پاسخ:
سلام. منم دوست دارم موسیقی وبلاگ م رو در پرشین بلاگ ولی فعلا امکان انتقال موسیقی  رو ندارم.

وبلاگ خوبی داری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی